www.akademiauni49.fora.pl
Forum uni 49 Ogame
FAQ  ::  Szukaj  ::  Użytkownicy  ::  Grupy  ::  Galerie  ::  Rejestracja  ::  Profil  ::  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  ::  Zaloguj


PORADNIK - atak solo i ACS

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.akademiauni49.fora.pl Strona Główna » Podstawy Dobrego Gracza
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lnl
Po prostu lnl



Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 10:10, 25 Paź 2008    Temat postu: PORADNIK - atak solo i ACS

PORADNIK - atak solo i ACS

Poradnik przeznaczony jest dla Adeptów Akademii mających zamiar rozpocząć agresywną (złomiarską) strategię gry w OGame na UNI 49 Laughing , choć prędzej czy później przyda się każdemu bez względu na obraną strategię gry.


Poradnik ten jest autorstaw shadow188 i oto jego prośba i prawa autorskie.

Poradnik jest mojego autorstwa, i proszę o uszanowanie tych praw. Nie chciałbym, aby informacje w nim zawarte zostały opublikowane na jakichś komercyjnych forach lub stronach

Strona orginału - [link widoczny dla zalogowanych]


----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ogame jest grą opartą na matematyce i liczbach, tylko czynnik ludzki daje tą fascynującą adrenalinę której nigdzie indziej nie znajdziecie. Wszystko sprowadza się do zysku. Tak jak w życiu. Można oczywiście wydobywać surowce, inwestować je w kolejne poziomy kopalni, ale czy rzeczywiście będzie w tym coś pasjonującego?? Ktoś powie: za 14 dni będę miał surowce na 24 poziom kopalni kryształu. Niby racja, ale ja odpowiem: ja to mogę mieć za jeden dzień! I to jeszcze z wielką frajdą, złomując kolejnych przeciwników....

Komu podoba się wstęp, to niech czyta dalej Razz

Atakować przeciwników można na wiele różnych sposobów, i trudno naprawdę wszystko tu opisać. Należy zacząć od ściągnięcia sobie na dysk SpeedSim'a

(SpeedSim do ściągnięcia na dysk - "darmowy")

[link widoczny dla zalogowanych]

i znalezienia linka do RakSim'a.

(Strona z RakSim)

1. [link widoczny dla zalogowanych] lub

2. [link widoczny dla zalogowanych]

Pierwszy z nich służy do obliczania ataków. Wklejamy (Ctrl+C i Ctrl+V) raport szpiegowski, wpisujemy czym atakujemy i po przeliczeniu mamy wszystko czarno na białym:

- wynik bitwy,
- po ilu rundach,
- ile złomu powstanie,
- ile trzeba recków,
- czas dolotu floty i recków
- czy flota którą wystawiamy do ataku zabierze wszystkie mozliwe w tym ataku surowce,
itd...


Czyli wszystko to, co potrzebne do oceny czy nam się atak opłaca czy nie (polecam przycisk "pokaż bilans").

Drugi programik to narzędzie do obliczania potrzebnej ilości rakiet międzyplanetarnych do rozwałki obrony na planecie na którą sie wbijamy. Należy pamiętać, żeby atakować graczy stosownie do swoich możliwości. Co z tego że sfarmicie gracza TOP100 jak on za chwilę was wyleczy z grania w Ogame Razz ....



1. Początki

W początkowej fazie gry radzę szukać tzw. idlerów, czyli graczy którzy mają (i) lub (iI) przy nicku w podglądzie galaktyki. (i) oznacza że gościa nie ma 7 dni na koncie, a (iI) że już 28 dni jest nieobecny. Co prawda trudno u nich szukać jakiejś floty Razz , ale za to można sobie do woli rabować surowce, i to samymi transporterami (jak obrony nie ma).



2. Polowania na małą/średnią zwierzynę.

W miarę budowy floty można zacząć rozgladać się za flotami sąsiadów.
Ale do tego potrzebna jest technologia szpiegowska (TS) na odpowiednim poziomie. Pamiętajcie, że do
poziomu 6 TS jak ktoś was będzie atakował to nie będziecie widzieć składu floty (bardzo ważne w przypadku próby obrony).

(Linka do kalkulatora - szpiegowanie)

[link widoczny dla zalogowanych]

Żeby zrozumieć szpiegowanie, trzeba przejrzeć wzory na forum głównym (lub podany wyżej kalkulator) , nie będę tego tłumaczył. Im wyższa TS tym więcej informacji o wrogu dostaniecie (można sie ratować większą ilością sond w przypadku ubogiego raportu szpiegowskiego) (kalkulator obliczy zapotrzebowanie na sondy) .Raport na którym NIE POJAWI się zakładka "flota" i "obrona" można śmiało skasować. Co wam z tego, że wiecie ile surowców ma koleś na planecie, jak rozbijecie się o flotę albo obronę (jak jej nie ma w raporcie, to wcale nie znaczy że nie istnieje...oczywiste, ale nie dla wszyskich). Dalej rutynowo: SpeedSim --->ocena ---->decyzja --->recki ---->złom. Dodam tylko, że zawsze (a już zwłaszcza na naszym uni) należy się przyglądać sytuacji wkoło nas. Wszelkie skany, aktywność wrogów w okolicy, posty itd. należy analizować w kontekście naszego ataku. Chodzi o ocenę czy może to mieć coś z nim wspólnego czy też nie. Tu chodzi o zwycięstwo! Bo tylko ono przynosi chwałę...Krótko mówiąc, nie wysyła się ataku, jak nie możecie przez ten czas kontrolować sytuacji i siedzieć przy kompie (z czasem można sobie pozwolić na trochę swobody Razz ).W każdym razie niejednego to zgubiło.



3. Atak samodzielny (z wykorzystaniem dobrodziejstw ACS)

Atakujecie gościa. Nie wiemy czy delikwent jest na koncie czy nie (no chyba że mamy szpiega w jego sojuszu i szpieg zajrzy na listę członków Razz ). Ja lubię wiedzieć co moja ofiara sobą prezentuje i czego mogę się spodziewać. Jest wiele zródeł ustalenia czego można się spodziewać po danym przeciwniku (Mapa Ogame, Forum, Statystyki ogólne, Statystyki flot itd).

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Churchill już mówił,
"że wojny wygrywa się psychologicznie, niekoniecznie siłowo..."
Policzyliście, że atak się opłaca, zyski przeciętne ale warto, pewne zwyciestwo, brak aktywności na pozostałych panetach, lecimy. I teraz zaczyna się zabawa i adrenalina. Podczas lotu należy dalej sprawdzać czy koleś nie wykonuje ruchów na pozostałych palnetach. Jeden ruch i zawracamy (ale to musi być JEGO ruch a nie sonda czyjaś ... taka żelazna zasada... ) W zależności od waszej oceny siły przeciwnika, taktyka odnośnie skanowania powinna być różna. Co innego mocarz z teleportami, i flotą w TOP100, a co innego gostek z flotą ledwo w TOP1500...To WASZA OCENA I WASZE RYZYKO!!! Tak czy inaczej, standardem jest skan na 20 sekund przed dolotem floty. Dlaczego?? Ano dlatego, że te 20 sekund daje czas na reakcję (nie zawsze Razz patrz moje 164% w pułapce Razz) ... No ale podsumowując, to tak mniej więcej powinien wyglądać wasz atak.
Jeżeli w czasie akcji rodzą się w waszych chorych umysłach (nikt normalny nie gra w ogame Razz ) jakieś podejrzenia, to należy atak ? ... no właśnie opóźnić!!! (a nie odwołać !!!) Jak??? Bardzo prosto: z wykorzystaniem ACS, czyli walki zjednoczonych flot...

Opóźnianie floty > [link widoczny dla zalogowanych]

Dobrodziejstwo dane nam przez twórców gry,w postaci ACS daje wiele możliwości. Między innymi, umożliwia nam opóźnianie swojego ataku. Jak ?? Ano, tak: w widoku floty, pod flotami atakującymi mamy przycisk "związek". Klikamy, i widzimy obrazej jak niżej:



Widok obrazu z zakładki Flota --> Związek (integralna część opisu)

[link widoczny dla zalogowanych]



nazwy związku nie musimy zmieniać, chyba że zależy nam na oryginalności...Chcąc opóźnić dolot floty zapraszamy do ataku siebie, TAK !!! siebie samego !! ... Robiąc to, uzyskujemy mozliwośc dołączania do floty atakującej innych statków, a co za tym idzie "regulację" czasu dolotu (nie da się przyspieszyć niestety, można tylko opóźnić). Więc sprawa jest prosta, bierzemy sondy szpiegowskie i każemy im atakować w związku z flotą główną, przy czym ich czas dolotu musi być dłuższy niż czas dolotu floty głównej. Skutek? Nasza flota atakująca dostosuje się do czasu dolotu floty dołączonej (sond szpiegowskich) czyli mówiąc wprost: zwolni. Jeżeli ktoś próbował nas łapać w pułapkę i zawrócił flotę tak, żeby usiadła na jakiś czas przed naszą flotą atakującą, zyskujemy dodatkowy czas na skan sondami szpiegowskimi! To jest jak MasterCard: Bezcenne! Bardzo skuteczne, i niekonwencjonalne, chociaż już bardzo popularnie stosowane zagranie. Operację opóźniania można stosować wielokrotnie w ramach jednego ataku. Przy czym floty które dołączają, nie mogą spowolnić floty wiodącej o więcej niż 30% , ale radzę potrenować na jakimś idlerze bo sprawa nie do końca jest tak banalna jak się wydaje i można się sparzyć Razz. I nie muszę chyba dodawać, że sensownie jest te sondy po spowolnienu floty zawrócić, flota nie przyspieszy, a sondy ocalimy Razz ...



4. Atak w związku, czyli ACS

Wygląda dokładnie tak samo jak atak solo, nalezy tylko pamiętać że każdy kto ma uczestniczyć w tym ACS'ie musi być zaproszony przez tego co go rozpoczyna (na obrazku powyżej widać ramkę w której się zaprasza). Rozpoczynać powinien ten, co ma najdalej, bo ma najdłuższy czas dolotu, a jak już wiecie, floty w ACS nie można przyspieszać a jedynie spowalniać. Przy czym floty które dołączają, nie mogą spowolnić floty wiodącej o więcej niż 30%. Zasady przeprowadzania ataku, podziału zrabowanych surowców i sposób generowania RW jest opisany na forum głównym, więc nie będę się wysilał. Dopiszę tylko tyle, że atak w związku przydaje się, kiedy mamy delikwenta do zezłomowania, ale jest on trochę silniejszy, albo ma większą obronę i sami nie damy rady się wbić.

No i już, tyle tytułem napadania. Życzę powodzenia i wysokiego poziomu adrenaliny

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Dodam do poradnika jeszcze moje ( lnl ) dwie żelazne zasady

1. Pierwsza zasada

Nigdy nie atakuj całą (100 %) siłą bojową !!!

Atakuj ok. 40-ma % lub w szczególnych przypadkach max. 60-ma % . Resztę musisz zachowac na wypadek kontry (sam sobie przyjdziesz z pomocą, bo nie zawsze się zdarz, że znajomi, czy ludzie z sojuszu, BuddyListy będą zalogowni na koncie lub będą mogli na czas przylecieć do wsparcia twojej obrony oraz przy niepowodzeniu ataku nie zostajesz bez floty i kończysz grę jako załamany na 100 % - mówiąc, że zmarnowałeś cały swój wysiłek z kilku miesięcy.

2. Zasada druga związana jest z pierwszą.

Lepiej zaproś kogoś do ACS i podziel się łupem niż lecisz sam na 100 % siły bojowej.

Dlatego, że ... jak wyżej Smile




Pozdrawiam, Smile RR




PS. Następny poradnik będzie w następnym tygodniu :


PORADNIK - obrona i pułapki - sposoby i zachowanie się w obronie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.akademiauni49.fora.pl Strona Główna » Podstawy Dobrego Gracza Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
  ::  
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group   ::   template subEarth by Kisioł. Programosy   ::  
Regulamin