Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lnl
Po prostu lnl
Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 10:01, 25 Paź 2008 Temat postu: PORADNIK - dobre i złe Fsy |
|
|
PORADNIK - dobre i złe Fsy
Poradnik przekopiowany z forum Ogame.
Kopiuje go na strony forum Akademii, bo wiem, że z Adeptów AK mało kto tam zagląda
Najnowszy poradnik i bardzo dobry - wystarczy nawet dla graczy do 500.000 punktów.
Poniżej linka do orginału.
Forum OGame.pl --> Gra i Komunikacja --> Pomysły i propozycje --> Poradniki i Narzędzia --> Gra: FleetSave, czyli ochrona floty od podstaw
[link widoczny dla zalogowanych]
Komentarze i opinie dotyczące poradnika oraz dalsze rozwinecie poradnika proszę o doczytanie z forum głównego
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jesteś często atakowany i tracisz flotę? Nie wiesz jak bezpiecznie uchronić flotę przed atakami innych?
Przeczytaj ten poradnik! Wiem, że przydługie...[/color]
Część pierwsza - dobre FSy
Na początku co to jest FS?
FleetSave, w skrócie FS, to sposób na uchronienie floty podczas naszej nieobecności na koncie.
Generalne zasady:
- Nie ma superbezpiecznego FSa
- Lepszy jakikolwiek FS niż żaden.
Przechodzimy do konkretów - przedstawię kilka prostych sposobów wysłania FleetSave oraz kilka bardziej niekonwencjonalnych (czyt. trudniejszych do wykonania)..
Jeśli nie masz księżyca to jedynym sposobem na FS jest zawrócone stacjonuj z włanej planety/koloni na własną planetę/kolonie.
Dla mniej doświadczonych - o co w tym chodzi?
Wysyłamy flotę z misją stacjonuj na jakąś własną planetę.
- Wchodzimy do zakładki flota i w odpowiednim momencie naciskamy zawróć.
- Polecam ściągnąć FoxGame (tylko na FireFox 3.0), który pokazuje w zakładce flota, o której godzinie wróci flota, jeśli ją zawrócimy.
Nie polecam tej metody wykonywania FSów, gdy mamy już moon, bo naprawdę łatwo ją wyliczyć, a w dodatku wymaga trochę samodyscypliny, aby w odpowiednim momencie zawrócić flotę.
W początkowych etapach gry, gdy nie mamy tak dużej floty, nie musimy obawiać się o wyklikanie (czyt. wyliczenie powrotu floty a la łapanie na falangę), jednak gdy nasza flota zacznie coś znaczyć interesować się nią będzie wielu graczy.
Wtedy musimy postarać się o moona (czyt. Księżyc).
FS wykonywany z moona jest o wiele bezpieczniejszy, ponieważ w większości przypadków nie widać go na falandze czujników (wszelkie misje oprócz moon -> planeta są niewidoczne).
Przedstawię kilka prostych metod wykonywania takich FSów:
1. FS z moona z misja zatrzymaj (0h) na moona sojuszniczego (oba duże, minimum 7-8k średnicy)
Uwagi:
- przy dolocie na moona sojuszniczego zapala się tam (*), a wiec trzeba puścić przedrecki* (dla dodatkowego zamieszania)
Zalety
- logowania sojusznika mocno utrudniają wyklikanie
- poprawnie wykonany w 99% bezpieczny (nie wiem czy naprawdę opłacało by się zdjąć tak wielkiego moona dla wątpliwego zysku)
Wady
- konieczność posiadania układu z sojuszniczym moonem (dużym)
------------------------------------------------
2. FS z moona na PZ pod planetką bez obrony.
Uwagi:
- trzeba wykonywać go na niewidoczne PZty.
- musi to być planetka "zaprzyjaźniona", konto pomocnicze itp. inaczej właściciel zrobi obronę i flota jak na tacy dla złomiarza.
-planetka bez obrony, dlatego, że namolni klikacze potrafią zrobić niebagatelne ilości sond i zaatakować nimi obronę, co w konsekwencji jawnie odkryje nasz zamiar wysłania flotki na PZ
Zalety
- poprawnie wykonany prawie w 100% bezpieczny
- niemożność zrobienia widocznego PZ
- wygodny w obsłudze
Wady
- trzeba "skombinować" sobie konto pomocnicze (np. moonówka, czy konto kolegi)
- jeśli jest cały układ zapchany i jedna planeta bez obrony, oczywiste jest gdzie ktoś robi FS-y.
Odmiany
- FS z moona na PZ po skasowanej planetce
(brak możliwości zrobienia widocznego PZ)
- FS z moona na PZ na planecie gracza będącego na urlopie
(brak możliwości zrobienia "nowego PZ", ale jeśli polecisz na widoczny, jest możliwe wyliczenie)
------------------------------------------------
3. FS z moona na kolonizuj.
Uwagi:
- tylko dla posiadaczy 9 planet
- przy zwykłym wysłaniu na kolonizuj wyklikanie jest banalne, bo pojawia się w układzie "planetka iI", wystarczy obliczyć prędkość i flotka na patelni jak na widocznym PZ
- trzeba posiadać min. 3-4 kolonizatory razem z flotą
- najpierw wysyłamy 1 Kolonizator i 1 GS/recykler (w zależności od naszego technologicznego zaawansowania) na upatrzone koordy z misja "kolonizuj", po jakimś czasie (1-2min.) cala flota na kolonizuj i po następnych 1-2 min. znowu 1 Kolonizator i 1 GS/recek na kolonizuj
- pierwszy kolonizator dolatuje, pokazuje się niby planeta i *, następnie dolatuje kolonizator z flota ta zawraca i ostatni kolonizator który zwiększa czas pokazania się niby planety w układzie
- dla zmylenia przeciwnika można jeszcze puścić kolonizator na inny wolny slot w układzie, im więcej się pokaże "planet iI" tym większe zamieszanie
Zalety
- wygodny
- w miarę bezpieczny przy dużej ilości kolonizatorów
Wady
- niemożność użycia w przypadku braku wolnych miejsc w układzie
- pojawiające się "planetki iI" jednoznacznie demaskują ze jest robiony FS w układzie
------------------------------------------------
4. FS z moona na moona (własne moony, minimum 7k średnicy)
Uwagi:
- wysyłasz flotę z jednego moona na drugiego, najlepiej z misją "stacjonuj"
Zalety
- bezpieczny (trzeba obserwować gwiazdki aktywności na planetach lub zniszczyć moona docelowego)
- wygodny
Wady
- konieczność posiadania 2 dużych moonów w jednym układzie
------------------------------------------------
5. FS z moona na PZ z przedreckami.
Uwagi:
- min. 5 GS
- wysyłasz 1 GŚ + 100 Recków na PZ, 30-35sek. później znowu 1 GŚ + 100 Recków, 30-35sek. później znowu 1 GŚ + 100 Recków i w 4 fali wysyłasz cala flotę, 30-35sek. później znowu 1 GŚ + 100 Recków.
- najlepiej zrobić to z jeszcze większą ilością GŚ
Zalety
- trudny do wyklikania
- mało paliwa zużywa
Wady
- konieczność posiadania min. 5 GS
- nie daje 100% bezpieczeństwa
- możliwy do wyklikania przez zawodowców (rozbijanie non-stop sond i klikanie).
- możliwy lot agresorów na 5 fal, na każdą inna flotka.
------------------------------------------------
6. FS z moona na własne PZ z zawróceniem floty.
Uwagi:
- tylko z dużego moona (średnica 8k)
- wysyłasz flotę z moona na własny PZ, i przed dolotem do PZ zawracasz
Zalety
- 100% bezpieczny (można złapać tylko niszcząc moona)
- wymaga tylko 1 GS-a
Wady
- ciężko dograć tak czasy żeby pasowały, wymaga dużej dyscypliny, bo trzeba w odpowiednim momencie zawrócić
- jak doleci do PZ to flotka jest "na patelni"
------------------------------------------------
Gdy mamy naprawdę dużą flotę, przeciwnicy znają nasze metody FSowania, czas na FSy bardziej skomplikowane.
Przedstawię kilka z nich:
7. Mix FS by VladTepes.
Uwagi:
- flota wysłana z moona na PZ z przedreckami (wg. pkt 5)
- na dwa inne PZty wysłane na długi lot recki, ale bez GŚów i flot, rożny powrót od głównej floty
- kolonizator wysłany na wolne miejsce w układzie tak aby wyglądało, że cala flota FSuje właśnie w ten sposób
- w stoczniach na moonie wrzucanie do budowy na noc 10WR i 1 Recka (potrzeba wysokich lvlów stoczni, co jest kłopotliwe) dzieki temu w środku nocy na moonie pojawiał się recykler, zawsze mógł troche zdziwić osoby zainteresowane zdjęciem floty
- Dziennie wysłanie tych wszystkich zabezpieczeń kosztuje 6-8 slotów ale flotka jest niemal w 100% bezpieczna
Zalety
- Wysokie bezpieczeństwo floty
Wady
- Męczące jest wysyłanie takiej kombinacji slotów
- potrzeba wysokiego lvlu stoczni na moonie
- potrzeba sporo slotów na to
------------------------------------------------
8. Mix FS by me
Uwagi:
- Wysyłamy kilkanaście samych przedrecków na PZ pod idlerem/urlopowiczem-idlerem na długi czas, różniący się od czasu lotu GŚ
- Wysyłam po jednym recku na 2-3 inne PZ w układzie
- Wysyłam przedrecki na to samo PZ pod idlerem* + Gwiazdę Śmierci
(tu w miarę możliwości jak najwięcej GŚów + recków)
- Wysyłam główną flotę + 2 GŚ.
- przedrecki + GŚ (wystarczą 1-2 sloty)
Dalsza część:
kilka fal z GŚami leci na niewidoczne PZ pod idlerem.
2 z nich zawracamy pół godziny przed dotarciem.
Główną flotę i 1 falę przedrecków z GŚem zawracamy 10 minut przed dotarciem. Reszta fal leci dalej na PZ
Co z tego mamy?
Jeśli ktoś jakimś cudem wyliczy niewidoczne PZ wleci na same recki z 1 GŚ.
Jeśli poleci mniejszą flotą to możemy zostawić flotę główną, która przyleciała kilkanaście minut temu i oczekiwać pięknego ST w obronie
Zalety
- bezpieczeństwo
Wady
- trzeba zawrócić FS (w odpowiedniej chwili być przy koncie)
- trochę slotów to niestety zużywa
- niewygodne dosyć
Przypisy:
Przedrecki - recyklery wysyłane przed główną flotą na PZ (pole zniszczeń) w celu wywołania zamieszania u "klikacza", który próbuje zniszczyć twoją flotę.
Idler - gracz nielogujący się na swoje konto od tygodnia, mający przy nicku [i] lub [iI], więcej w zakładce "legenda" w galaktyce.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Część druga - złe FSy, czyli czego nie robimy
1. wysłanie flotki zapakowanej na full na widoczny PZ.
-spalane paliwo robi przestrzeń w ładowni
2. Jakikolwiek FS z małego moona (mniej niż 7k średnicy)
- moona można zdmuchnąć (sam tego doświadczyłem przy moonie 3.7k średnicy )
3. Jakikolwiek FS z planety
- zawrócone stacjonuj łapane już wiele razy (pierwszy na uni6 - M4-Masterkey)
- takiego FSa można robić tylko przy braku moonów.
4. FS z planety/bunkra
- przy obecnym zasięgu rakiet, każdy bunkier może być zamieniony w pył bardzo szybko.
5. FS z moona na PZ z mniej niz 5 GS-ami/przedreckami
- patrz "Dobre FS-y" pkt.5. Łatwy do wyliczenia (Dla niezorientowanych w wyliczaniu z PZ zapodam ten link Łapanie flotki po PZ) i [link widoczny dla zalogowanych] do obliczania ile dana flota będzie lecieć )
6. FS z moona na PZ z przedreckami w ilości mniejszej niz 100
- można rozbić duży PZ i po kolei wszystkie fale wyłapać. Potem można "strzelać" w której fali jest flotka albo polecieć na wszystkie (jak na u23 zrobiło RoA)
7. FS z moona na PZ pod planetą aktywnego gracza bez obrony.
Gracz zrobi x obrony i flota na tacy (chodzi o zrobienie wieelkiego pola zniszczeń sondami. Przy obserwacjach kiedy zniknie PZ można już bez problemu wyliczyć flotę).
------------------------------------------------------------------------------------------
Część trzecia - Generalne zasady
a) Staraj się nie robić FSa na moonie, na którym złapali już twoją flotę
b) Staraj się robić FSa w okolicach bezpiecznych, z wieloma sojuszniczymi flotami
c) Loguj się minimum półtorej godziny przed powrotem FSa
d) Używaj budzika przy wszystkich akcjach. Nie licz na to, że nie zaśniesz itp
-------------------------------------------------------------------------------------------
Część czwarta - jak atakować, by nie wtopić floty?
Wielu osobom przytrafiały się akcje (złomowania, farmienia), gdzie atak nie wyszedł, straciły flotę, czyli po prostu wtopa.
Co zrobić aby się zabezpieczyć przed takim czymś?
2 możliwości wtopy:
- Podstawka
- Kontra
Co do podstawki:
jeśli atakujesz planetę (warto wspomnieć, że koniecznie z moona), powinieneś zadbać o to, żeby nikt nie podstawił się przed twoją flotą.
Przede wszystkim falanga - wykorzystanie jej jest nieodzowne przy łączonej obronie. Należy skanować planetę minimum kilka razy w czasie lotu.
Gdy zbliża się do starcia jeszcze raz wysłać sondę, tak aby dotarła 6-10 sekund przed flotą. Dlaczego nie mniej? Ano dlatego, że grozi to banem za Bugusing sondami karany 14 dniami bana z urlopem.
Warto też przefalangować planetę przed dolotem. Bez tego możemy szybko stracić flotę, gdyby np. ktoś chciał przesłać flotę na podstawkę.
Jeśli bitwa rozgrywa się na moonie, mamy o tyle gorszą sytuację, że nie możemy falangować, nadal jednak skanujemy kilka sekund przed dolotem.
Najlepiej przed atakiem sprawdzić wszystkie planety naszego celu a jeśli posiada teleportery to księżyce [koniecznie].
Wysyłamy sondę na każdy księżyc osobno i patrzymy kiedy doleci nasza sonda.
Jeśli przed dolotem naszej sondy pojawi się * a na księżycu nic nie zobaczymy, to możemy być w 95% pewni, że owy osobnik siedzi.
Najlepiej sprawdzać tak dwa razy, 30min po starcie floty i parę min. do dolotu.
Jeśli chodzi o kontrę:
Właściwie podczas farmienia jest to nieprzydatne, ponieważ zależy nam na jak największym wykorzystaniu slotów.
Jeśli robimy jakąś przygotowaną akcję, np. falanga, czy wyliczanie z PZ polecam coś takiego:
Na początku wysyłamy jakiś dosyć wolny statek z misją napadaj (najlepiej DT) tak, aby dotarł kilka sekund po flocie przeciwnika.
Następnie dołączamy do niego flotę poszczególnymi slotami w ACS, przykładowo 1500 pancerników, później 7000 ow, następnie 2 fale po 5000 krążowników, potem 2 fale po x tysięcy lmów.
Floty możemy wysyłać na różne prędkości, byleby były szybsze niż czas lotu pierwszego, najwolniejszego statku, to znaczy dotarły tuż po flocie.
Następnie opóźniamy flotę 1-2 razy w podany tu sposób: Opóźnianie flot- szczegóły
Dlaczego takie zabezpieczenia?
Gracz czyhający na naszą flotę może nam zniszczyć max. 1 slot atakujący (mamy problem dopiero wtedy kiedy atakujący jest dużo silniejszy od nas i może wysłać flotę niszczącą każdy nasz slot).
Oczywiście nie mówię już o tym, że atakujemy wyłącznie z dużego moona (>7k średnicy), najlepiej z teleportem, żebyśmy mogli bezproblemowo uciec naszą flotą (o wiele mniej czasu zajmuje niż męczenie się z zakładką flota, która może nam lagować).
Jeśli niestety wyliczą nas, nie siedźmy bezczynnie.
Mimo, że czas pomiędzy przybyciem floty a atakiem jest zazwyczaj niewielki można jednak uciec.
Jak?
Polecam Poradnik - ucieczka w 2-3 sekundy
Oparte na własnym doświadczeniu i poradach kolegi z byłego sojuszu - Kreola.
Jeśli doczytałeś tutaj, uszanuj moją pracę, daj konstruktywny komentarz, jeśli nie wiesz co napisać - tylko oceń.
I proszę, bez spamu
Pzdr,
GŚ
PS: Nie nakłaniam do korzystania z poradnika, a wręcz przeciwnie dla osób z mojego uni
----------------------------------------------------------------------------------------
Opinie i komentarze oraz inne linki i tematy poruszane w poradniku proszę o doczytanie z forum głównego - linka podana u góry
Dla nowicjuszy trzeba jeszcze dodać, że przy zawróconym stacjonuj zapala się aktywność przy planecie dolotowej. (sposób łapania - wyklikanie aktywności nawrotu)
Co prawda na ominięcie tego też są sposoby, ale to trzeba poczytać poradniki o aktywności itp. na niemieckich forach Ogamowych. Ten etap to już po wyjściu z Ak.
Jeszcze jedno szukać i czytać poradnika ucieczka w 2-3 sekundy.
Co prawda są też szybsze metody, ale bardziej skomplikowane. Na razie dotarłem do metody max. w 1,5 s.
Tak, tak, wiem, że nie zawsze się uda ale wystarczy, że 1-2 razy na 10. - poza tym trzeba próbować "nóż, widelec się uda ", a nie czekać jak owieczki na rzeź.
Jeden z mentorów (kto to tajemnica) ucieka w 2 s. jeszcze innym sposobem.
Nowe poradniki - jako uzupełnienie tego poradnika.
Forum akademiauni49 -> Strona Główna -> Podstawy Dobrego Gracza ->
PORADNIK - falanga czujników- co widzi agresor - jak działa
http://www.akademiauni49.fora.pl/podstawy-dobrego-gracza,23/poradnik-falanga-czujnikow-co-widzi-agresor-jak-dziala,285.html
oraz
Łapanie na falangę
[link widoczny dla zalogowanych]
Łapanie na falangę ze zmyłką czasową
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lnl dnia Sob 10:02, 25 Paź 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
MSCRoask
Gość
|
Wysłany: Pon 8:05, 18 Sty 2021 Temat postu: ТŃĐ°Đ˝ŃпОŃŃĐ˝Đ°Ń ĐşĐžĐźĐżĐ°Đ˝Đ¸Ń "ĐĐĄĐ" |
|
|
ĐĐ°ŃŃĐ˝ŃŃŃ ŃаПОМоннОгО агонŃĐ° ĐСиŃ-ТŃоКдинг ŃонŃŃ Đ˛ Đ˝Đ°Ń ŃŃайиНŃнОŃŃŃ, каŃĐľŃŃвО ОкаСŃваоПŃŃ
ŃŃĐťŃĐł, Đ° ŃакМо кНионŃООŃионŃиŃОваннŃĐš ŃĐľŃĐ˛Đ¸Ń ĐżŃи ĐžŃганиСаŃии ПоМдŃнаŃОднŃŃ
ĐłŃŃСОпоŃовОСОк и ŃаПОМоннОгО ĐžŃĐžŃПНониŃ. ĐĄĐ˛ĐžŃ Đ´ĐľŃŃоНŃнОŃŃŃ ŃаПОМоннОгО агонŃĐ° ĐşĐžĐźĐżĐ°Đ˝Đ¸Ń ĐСиŃ-ТŃоКдинг ĐžŃŃŃĐľŃŃвНŃĐľŃ Đ˝Đ° ŃĐľŃŃиŃĐžŃии ĐŃиПОŃŃкОгО ĐşŃĐ°Ń, в ПОŃŃкиŃ
пОŃŃĐ°Ń
ĐНадивОŃŃОка и пОŃŃ ĐĐžŃŃĐžŃĐ˝ŃĐš, Đ° ĐľŃĐľ ĐźŃ ŃайОŃаоП на ŃŃŃ
ОпŃŃнОК ĐłŃаниŃĐľ ŃŃĐž пОСвОНŃĐľŃ ĐžĐżĐľŃĐ°ŃивнО ĐżŃиниПаŃŃ ŃĐľŃĐľĐ˝Đ¸Ń ĐżŃи иПпОŃŃĐľ ŃОваŃОв в Đ ĐžŃŃиŃ.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|