www.akademiauni49.fora.pl
Forum uni 49 Ogame
FAQ
::
Szukaj
::
Użytkownicy
::
Grupy
::
Galerie
::
Rejestracja
::
Profil
::
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
::
Zaloguj
Forum www.akademiauni49.fora.pl Strona Główna
»
Podstawy Dobrego Gracza
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Informacje Wstępne
----------------
NOWI GRACZE
Przedstaw się!
Pomoc
Pytania i problemy
Dział szkoleniowy
----------------
Podstawy Dobrego Gracza
Sprawy Akademii
----------------
Obrady Akademi
Ataki na Akademie!
Handel
Wasze sugestie
Nasze farmy
Urlop
RW od 0 % do 10 %
RW od 10 %
Liga Farmerów
Lowcy Trampkow
S&D
Wyniki konkursów, zakładów itp.
Raporty Szpiegowskie
Między Nami Wariatami
----------------
Hydepark
Kosz
----------------
-=Kosz=-
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
lnl
Wysłany: Sob 10:10, 25 Paź 2008
Temat postu: PORADNIK - atak solo i ACS
PORADNIK - atak solo i ACS
Poradnik przeznaczony jest dla Adeptów Akademii mających zamiar rozpocząć agresywną (złomiarską) strategię gry w OGame na UNI 49
, choć prędzej czy później przyda się każdemu bez względu na obraną strategię gry.
Poradnik ten jest autorstaw
shadow188
i oto jego prośba i prawa autorskie.
Poradnik jest mojego autorstwa, i proszę o uszanowanie tych praw. Nie chciałbym, aby informacje w nim zawarte zostały opublikowane na jakichś komercyjnych forach lub stronach
Strona orginału -
http://forum.nysa.pl/viewtopic.php?t=2305&view=next&sid=c632685cb13cb28a6be2c4b45e3584c2
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ogame jest grą opartą na matematyce i liczbach, tylko czynnik ludzki daje tą fascynującą adrenalinę której nigdzie indziej nie znajdziecie. Wszystko sprowadza się do zysku. Tak jak w życiu. Można oczywiście wydobywać surowce, inwestować je w kolejne poziomy kopalni, ale czy rzeczywiście będzie w tym coś pasjonującego?? Ktoś powie: za 14 dni będę miał surowce na 24 poziom kopalni kryształu. Niby racja, ale ja odpowiem:
ja to mogę mieć za jeden dzień! I to jeszcze z wielką frajdą, złomując kolejnych przeciwników....
Komu podoba się wstęp, to niech czyta dalej
Atakować przeciwników można na wiele różnych sposobów, i trudno naprawdę wszystko tu opisać. Należy zacząć od ściągnięcia sobie na dysk SpeedSim'a
(SpeedSim do ściągnięcia na dysk - "darmowy")
http://ogame.bajo.pl/news,12389,speedsim,i,wczytywanie,rs.html
i znalezienia linka do RakSim'a.
(Strona z RakSim)
1.
http://raksim.go.pl
lub
2.
http://ogame.dbnao.net/rmp/index.ph
Pierwszy z nich służy do obliczania ataków. Wklejamy (Ctrl+C i Ctrl+V) raport szpiegowski, wpisujemy czym atakujemy i po przeliczeniu mamy wszystko czarno na białym:
- wynik bitwy,
- po ilu rundach,
- ile złomu powstanie,
- ile trzeba recków,
- czas dolotu floty i recków
- czy flota którą wystawiamy do ataku zabierze wszystkie mozliwe w tym ataku surowce,
itd...
Czyli wszystko to, co potrzebne do oceny czy nam się atak opłaca czy nie
(polecam przycisk "pokaż bilans").
Drugi programik to narzędzie do obliczania potrzebnej ilości rakiet międzyplanetarnych do rozwałki obrony na planecie na którą sie wbijamy.
Należy pamiętać, żeby atakować graczy stosownie do swoich możliwości
. Co z tego że sfarmicie gracza TOP100 jak on za chwilę was wyleczy z grania w Ogame
....
1. Początki
W początkowej fazie gry radzę szukać tzw. idlerów, czyli graczy którzy mają (i) lub (iI) przy nicku w podglądzie galaktyki. (i) oznacza że gościa nie ma 7 dni na koncie, a (iI) że już 28 dni jest nieobecny. Co prawda trudno u nich szukać jakiejś floty
, ale za to można sobie do woli rabować surowce, i to samymi transporterami (jak obrony nie ma).
2. Polowania na małą/średnią zwierzynę.
W miarę budowy floty można zacząć rozgladać się za flotami sąsiadów.
Ale do tego potrzebna jest technologia szpiegowska (TS) na odpowiednim poziomie. Pamiętajcie, że do
poziomu 6 TS
jak ktoś was będzie atakował to nie będziecie widzieć składu floty
(bardzo ważne w przypadku próby obrony).
(Linka do kalkulatora - szpiegowanie)
http://ogame.dbnao.net/kalkulator/szpiegowanie.php
Żeby zrozumieć szpiegowanie, trzeba przejrzeć wzory na forum głównym
(lub podany wyżej kalkulator)
, nie będę tego tłumaczył. Im wyższa TS tym więcej informacji o wrogu dostaniecie (można sie ratować większą ilością sond w przypadku ubogiego raportu szpiegowskiego)
(kalkulator obliczy zapotrzebowanie na sondy)
.Raport na którym NIE POJAWI się zakładka "flota" i "obrona" można śmiało skasować.
Co wam z tego, że wiecie ile surowców ma koleś na planecie, jak rozbijecie się o flotę albo obronę
(jak jej nie ma w raporcie, to wcale nie znaczy że nie istnieje...oczywiste, ale nie dla wszyskich). Dalej rutynowo: SpeedSim --->ocena ---->decyzja --->recki ---->złom. Dodam tylko, że zawsze (a już zwłaszcza na naszym uni) należy się przyglądać sytuacji wkoło nas.
Wszelkie skany, aktywność wrogów w okolicy, posty itd. należy analizować w kontekście naszego ataku.
Chodzi o ocenę czy może to mieć coś z nim wspólnego czy też nie. Tu chodzi o zwycięstwo! Bo tylko ono przynosi chwałę...Krótko mówiąc,
nie wysyła się ataku, jak nie możecie przez ten czas kontrolować sytuacji i siedzieć przy kompie
(z czasem można sobie pozwolić na trochę swobody
).W każdym razie niejednego to zgubiło.
3. Atak samodzielny (z wykorzystaniem dobrodziejstw ACS)
Atakujecie gościa. Nie wiemy czy delikwent jest na koncie czy nie (no chyba że
mamy szpiega w jego sojuszu i szpieg zajrzy na listę członków
). Ja lubię wiedzieć co moja ofiara sobą prezentuje i czego mogę się spodziewać. Jest wiele zródeł ustalenia czego można się spodziewać po danym przeciwniku
(Mapa Ogame, Forum, Statystyki ogólne, Statystyki flot itd)
.
www.lkh.pl
www.mapaogame.net
Churchill już mówił,
"że wojny wygrywa się psychologicznie, niekoniecznie siłowo..."
Policzyliście, że atak się opłaca, zyski przeciętne ale warto, pewne zwyciestwo, brak aktywności na pozostałych panetach, lecimy. I teraz zaczyna się zabawa i adrenalina. Podczas lotu należy dalej sprawdzać czy koleś nie wykonuje ruchów na pozostałych palnetach. Jeden ruch i zawracamy (ale to musi być JEGO ruch a nie sonda czyjaś ...
taka żelazna zasada...
) W zależności od waszej oceny siły przeciwnika, taktyka odnośnie skanowania powinna być różna. Co innego mocarz z teleportami, i flotą w TOP100, a co innego gostek z flotą ledwo w TOP1500...To WASZA OCENA I WASZE RYZYKO!!!
Tak czy inaczej, standardem jest skan na 20 sekund przed dolotem floty.
Dlaczego??
Ano dlatego, że te 20 sekund daje czas na reakcję (nie zawsze
patrz moje 164% w pułapce
) ... No ale podsumowując, to tak mniej więcej powinien wyglądać wasz atak.
Jeżeli w czasie akcji rodzą się w waszych chorych umysłach
(nikt normalny nie gra w ogame
)
jakieś podejrzenia, to należy atak ?
... no właśnie opóźnić!!!
(a nie odwołać !!!) Jak??? Bardzo prosto: z wykorzystaniem ACS, czyli walki zjednoczonych flot...
Opóźnianie floty >
http://board.ogame.onet.pl/thread.php?threadid=458478
Dobrodziejstwo dane nam przez twórców gry,w postaci ACS daje wiele możliwości. Między innymi, umożliwia nam opóźnianie swojego ataku. Jak ?? Ano, tak: w widoku floty, pod flotami atakującymi mamy przycisk "związek". Klikamy, i widzimy obrazej jak niżej:
Widok obrazu z zakładki Flota --> Związek
(integralna część opisu)
http://max.siemieniak.bor-pol.com.pl/ogame/zwiazek.JPG
nazwy związku nie musimy zmieniać, chyba że zależy nam na oryginalności...Chcąc opóźnić dolot floty zapraszamy do ataku siebie, TAK !!! siebie samego !! ... Robiąc to, uzyskujemy mozliwośc dołączania do floty atakującej innych statków, a co za tym idzie "regulację" czasu dolotu
(nie da się przyspieszyć niestety, można tylko opóźnić).
Więc sprawa jest prosta, bierzemy sondy szpiegowskie i każemy im atakować w związku z flotą główną, przy czym ich czas dolotu musi być dłuższy niż czas dolotu floty głównej. Skutek? Nasza flota atakująca dostosuje się do czasu dolotu floty dołączonej (sond szpiegowskich) czyli mówiąc wprost: zwolni. Jeżeli ktoś próbował nas łapać w pułapkę i zawrócił flotę tak, żeby usiadła na jakiś czas przed naszą flotą atakującą, zyskujemy dodatkowy czas na skan sondami szpiegowskimi! To jest jak MasterCard: Bezcenne! Bardzo skuteczne, i niekonwencjonalne, chociaż już bardzo popularnie stosowane zagranie. Operację opóźniania można
stosować wielokrotnie
w ramach jednego ataku.
Przy czym floty które dołączają, nie mogą spowolnić floty wiodącej o więcej niż 30%
,
ale radzę potrenować na jakimś idlerze bo sprawa nie do końca jest tak banalna jak się wydaje i można się sparzyć
. I nie muszę chyba dodawać, że sensownie jest te sondy po spowolnienu floty zawrócić, flota nie przyspieszy, a sondy ocalimy
...
4. Atak w związku, czyli ACS
Wygląda dokładnie tak samo jak atak solo, nalezy tylko pamiętać że każdy kto ma uczestniczyć w tym ACS'ie musi być
zaproszony przez tego co go rozpoczyna
(na obrazku powyżej widać ramkę w której się zaprasza). Rozpoczynać powinien ten, co ma
najdalej
,
bo ma najdłuższy czas dolotu, a jak już wiecie, floty w ACS nie można przyspieszać a jedynie spowalniać. Przy czym floty które dołączają, nie mogą spowolnić floty wiodącej o więcej niż
30%.
Zasady przeprowadzania ataku, podziału zrabowanych surowców i sposób generowania RW jest opisany na forum głównym, więc nie będę się wysilał. Dopiszę tylko tyle, że atak w związku przydaje się, kiedy mamy delikwenta
do zezłomowania, ale jest on trochę silniejszy, albo ma większą obronę i sami nie damy rady się wbić.
No i już, tyle tytułem napadania. Życzę powodzenia i wysokiego poziomu adrenaliny
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Dodam do poradnika jeszcze moje ( lnl ) dwie żelazne zasady
1.
Pierwsza zasada
Nigdy nie atakuj całą (100 %) siłą bojową !!!
Atakuj ok.
40-ma %
lub w szczególnych przypadkach
max. 60-ma %
. Resztę musisz zachowac na wypadek
kontry
(sam sobie przyjdziesz z pomocą, bo nie zawsze się zdarz, że znajomi, czy ludzie z sojuszu, BuddyListy będą zalogowni na koncie lub będą mogli na czas przylecieć do wsparcia twojej obrony oraz przy niepowodzeniu ataku nie zostajesz bez floty i kończysz grę jako załamany na 100 % - mówiąc, że zmarnowałeś cały swój wysiłek z kilku miesięcy.
2.
Zasada druga związana jest z pierwszą.
Lepiej zaproś kogoś do ACS i podziel się łupem niż lecisz sam na 100 % siły bojowej
.
Dlatego, że ... jak wyżej
Pozdrawiam,
RR
PS.
Następny poradnik będzie w następnym tygodniu :
PORADNIK - obrona i pułapki - sposoby i zachowanie się w obronie
::
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
::
template subEarth by
Kisioł
.
Programosy
::
Regulamin